قوانین و شرایط استفاده از اپلیکیشن کافه لباس
شرکت توسعه تجارت هوشمند صبا، سایت و اپلیکیشن کافه لباس را برای آسانسازی معاملات و حذف واسطهها طراحی کرده است. دریافت خدمات از سایت و اپلیکیشن کافه لباس در گرو رعایت کردن شرایط و قوانین کافه لباس است. کافه لباس در چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی، این شرایط و قوانین را با کاربران خود در میان میگذارد و موافقت الزامآور کاربران با مفاد آن را کسب میکند. لطفاً قبل از استفاده از خدمات کافه لباس این شرایط و قوانین را مطالعه کنید.
روشن است که استفاده از سایت و اپلیکیشن کافه لباس به معنی پذیرفتن کامل این شرایط و قوانین است. در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه اختلاف میان شما و کافه لباس ، حقوق و تعهدات طرفین بر اساس مفادی که در ادامه میخوانید، تعیین می شود. در زمان اختلاف، ادعای ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط و قوانین کافه لباس قابل قبول نخواهد بود.
ماده الف. شرایط عمومی استفاده از کافه لباس
وجود شرایط زیر برای فعالیت در سایت یا اپلیکیشن کافه لباس الزامی است:
1. داشتن ۱۸ سال خورشیدی تمام.
2. ثبت شماره تلفن همراه فعال که کد تأیید به آن شماره ارسال شود.
3. عدم مغایرت فعالیت کاربر یا محصول او با قوانین، مقررات، آییننامهها، بخشنامهها، مصوبات، دستورالعملهای جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی، عرف و نظم عمومی.
4. عدم مغایرت فعالیت کاربر یا محصولات او با شرایط و قوانین مندرج در سایت و اپلیکیشن کافه لباس.
5. هر کاربر خود مسئولیت صحت اطلاعات شخصی و محتوای مندرج در عنوان و متن محصولش را بر عهده دارد. کافه لباس پلتفرمی کاربرمحور است و در حدود امکانات و تواناییهای موجود، حق احراز هویت کاربران و نظارت بر محتوای محصولات را برای خود محفوظ میداند، اما چنین نظارتی مغایر با مسئولیت نهایی کاربر نیست.
6. تمام محتواهایی که در سایت و اپلیکیشن کافه لباس درج میشود باید به زبان فارسی و کاملا مفهوم باشد.
7. درج محتوای دو پهلو (آنچه باعث ایجاد شبهه و شک برای خریدار گردد) و بی کیفیت (تصاویر نامفهوم و یا غیر اصولی) ممنوع است.
شرایط مرجوعی
در صورتی که کالای ارسال شده با توضیحات فروشنده مغایرت داشت و یا دارای ایراد ذاتی بود و یا سایز آن مناسب خریدار نبود، خریدار می تواند حداکثر تا 3 روز پس از دریافت محصول آنرا به فروشنده مرجوع نماید.
در شرایط مرجوعی محصولات، (بنا به هر دلیلی حتی اشتباه فروشنده) هزینه های ارسال و پست به عهده خریدار می باشد.
هزینه ارسال مبلغ 30.000 تومان بصورت ثابت خواهد بود و هزینه مرجوعی نیز هر میزان که باشد بر عهده خریدار است و باید بصورت نقدی به پست یا چاپار یا تیپاکس بپردازد.
برای مرجوع کردن کالا باید از پنل کاربری درخواست خود را ثبت کنید تا بصورت فوری رسیدگی و اطلاعات لازم جهت مرجوع کردن به شما ارائه شود.
(لطفا مطلب آموزشی مرجوع کردن کالا را در بخش سوالات متداول ببینید)
ماده ب. شرایط استفاده از فروش آنلاین
۱. کافه لباس این امکان را به فروشندگان خود می دهد که بتوانند از طریق این پلتفرم محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش برسانند.
۲. برای استفاده از این سرویس باید فرم درخواست فروشندگان را تکمیل کرده و پس از تایید توسط تیم کافه لباس ، امکان فعالیت خواهید داشت.
۳. در صورت خرید کاربر از طریق کافه لباس مبلغ به حساب کافه لباس واریز و مشخصات کاربر شامل اطلاعات کامل برای انجام سفارش ارسال می گردد و مبلغ کاربر تا تایید و رضایت او از محصول در اختیار کافه لباس قرار میگیرد.
۴. با اعلام رضایت کاربر و یا گذشت ۱۰ روز از ارسال کالا و اعلام کد رهگیری توسط فروشنده ، مبلغ با کسر کمیسیون کافه لباس به حساب فروشنده واریز میگردد.
۵. کمیسیون کافه لباس در حال حاضر برای دسته بندی لباس و اکسسوری ۹درصد ، کفش ۱۰درصد و سایر محصولات نیز ۸ درصد می باشد.
۶. فروشنده لازم است تا با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ، آنرا به مبلغ نهایی فروش اضافه کند؛ کافه لباس هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت مالیات توسط فروشنده نخواهد داشت.
۷. حداکثر مهلت فروشنده برای ارسال کالا 24 ساعت کاری به جز روز های تعطیل رسمی و جمعه ها می باشد.
ماده ج. موارد ممنوعه انتشار محصول
موارد ممنوعه جهت انتشار محصولات بدین شرح است:
1. انتشار محصولات در دسته بندی اشتباه
2. انتشار محصولات دارای تصاویر خلاف شئونات جمهوری اسلامی یا تصاویر نامفهوم و یا غیر اصولی
3. انتشار محصولات خلاف قوانین جمهوری اسلامی
4. انتشار محصولات با عنوان و محتوای نادرست و مبهم و گمراهکننده یا حاوی توهین یا تضعیف حقوق مادی و معنوی سایرین
الحاقیه. نکات مهم در ثبت محصول
۵. فروشنده مجاز به انتشار محصول صرفا با یک رنگبندی است. در نتیجه در صورت وجود چند رنگبندی برای یک محصول لازم است تا به تعداد رنگبندی ها محصول جداگانه ثبت گردد.
۶. سایزبندی تمام محصولات باید بصورت صحیح و دقیق در مشخصات محصول ذکر گردد
۷. در صورتی که خرید از فروشنده از درگاه پرداخت کافه لباس انجام نشود، کافه لباس فورا اقدام به حذف حساب فروشنده خواهد کرد.
۸. تمام محصولات عرضه شده در کافه لباس دارای ضمانت مرجوعی توسط فروشنده می باشند که در صورت درخواست کاربر لازم است تا محصول به فروشنده برگردانده شده و مبلغ به حساب خریدار واریز گردد.
۹. استنکاف فروشنده از بند ۸ منجر به قطع همکاری و داوری در مراجع ذی صلاح خواهد بود.
۱۰. در صورت اختلاف میان فروشنده و خریدار مرجع داوری ، کافه لباس می باشد ، با این حال حق پیگیری قانونی در مراجع ذی صلاح برای هر یک از طرفین محفوظ است
ماده د. قوانین اختصاصی ویژه فروشندگان و تولیدکنندگان
فروش محصول در کافه لباس، منوط به ایجاد حساب کاربری و ارسال فرم ثبت فروشگاه و رعایت مقررات این قرارداد است.
د.1. مالکیت و مسئولیت کافه لباس و فروشنده
1.کافه لباس یک پلتفرم (واسطه) آنلاین است نه فروشگاه اینترنتی؛ بنابراین کافه لباس هیچ نقش مستقیم یا غیر مستقیمی در فروش محصولات (کالا به صورت فیزیکی) ندارد و کاربر با آگاهی از این موضوع، در کافهلباس محصولات خود را میفروشد (یا میخرد).
تصریح میگردد که کافهلباس در چارچوب این قرارداد در قالب خریدار یا فروشنده تعریف نمیشود.
تبصره: کافهلباس با هدف بهبود و تسهیل شرایط خرید و فروش میتواند قابلیتهایی را برای جستجوی کاربر، دستهبندی محصولات و مانند آن ارائه کند و فروشنده شرایط و آییننامههای اعلامی آن را میپذیرد. همچنین کافهلباس به منظور عدم سوءاستفاده، متعهد به اعلام همه جزئیات نیست.
تبصره: فعالسازی فروشگاه در کافهلباس با پرداخت 300 هزار تومان امکانپذیر است.
2. فروشنده برای واریز وجه و آغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود که شامل احراز مشخصات سجلی، کد ملی، اقامتگاه، مالکیت شماره همراه و حساب بانکی ارائهشده توسط کاربر است.
3. غرفهدار در محدوده این قرارداد، مالک و مسئول محصولات خود است و کافه لباس نسبت به مسائل مربوط به محصولات وی و فروش آنها و تبعات حقوقی و کیفری آن هیچ مسئولیتی ندارد. با این وجود، کافه لباس تلاش خواهد کرد با وضع مقررات و نیز ایجاد ابزارها و امکانات متنوع، شرایط فروش در کافه لباس را تسهیل کند.
4. الزامات قانونی فروش الکترونیکی که در قوانین کشور وجود دارد، مانند قانون تجارت الکترونیکی در کافهلباس نیز حاکم و جاری است و عدم آگاهی کاربر از آنها موجب حقی برای او نخواهد شد یا مسئولیتی برای کافهلباس ایجاد نخواهد کرد.
5. فروشنده تعهد مینمایند که تمامی محصولاتی که در بستر کافهلباس به فروش میرسانند، دارای تمامی مجوزات قانونی هستند و حسب مورد، دارای پروانه ساخت، پروانه کارگاه، مجوز واردات و مانند اینها هستند و فروش آنها دارای مجوز قانونی است.
تبصره 1: کافهلباس ممکن است در بازههای زمانی مختلف نسبت به راستیآزمایی برخی کالاها اقدام کرده و راسا اقدام به بررسی مجوزهای آنان کند یا از فروشنده درخواست کند تا مجوزات خود را ارائهدهد.
تبصره 2: اعمال فوق موجب ایجاد هیچ نوع مسئولیتی برای کافهلباس نخواهد بود و صرفا جهت تنقیح کالاها و محیط کسبوکار اقدام به این عمل مینماید.
6. فروشنده با توجه به شرایط خرید از کافهلباس که در این قرارداد ذکر شده است، نسبت به حق انصراف خریدار و بازگرداندن محصول متعهد و مسئول است. بنابراین توصیه میشود پیش از اقدام به فروش در کافهلباس ، فروشنده این شرایط و قوانین حاکم را کامل و با دقت مطالعه کند.
تبصره: حق انصراف خریدار پیش از ارسال محصول محفوظ بوده و در صورت ارسال محصول لازم است تا از دریافت آن اجتناب کند.
7. عرضه، تبلیغ و فروش کالا و خدماتی که فروش آنها به صورت مطلق یا در بستر الکترونیکی (اینترنتی) ممنوع و غیرقانونی هستند، از طریق کافه لباس نیز مجاز نیست و چنانچه بر اثر اشتباه یا به عمد به فروش برسند، حقی را برای فروشنده یا خریدار ایجاد نمیکند و تمام مسئولیت آن حسب مورد با یک یا هر دوی آنهاست و در این موارد، علاوه بر مقررات کافه لباس، اگر تکلیف قانونی نیز وجود داشته باشد کافهلباس به آن عمل خواهد کرد.
8. عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف غرفهدار و منجر شدن به آسیب یا شکایت اشخاص، غرفهدار ضامن جبران خسارت و عودت هزینه است و کافهلباس مسئولیتی از هیچ حیث نخواهد داشت.
9. فروشنده میبایست حسب مورد، شناسههای ضروری محصول مانند شناسه کالا و شناسه رهگیری، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالاها و شرایط گارانتی را بر روی کالاهای عرضه شده نصب و در توضیحات محصول نیز درج کند که به معنای تأیید صحت آنهاست. همچنین مشتری نیز میبایست پیش از خرید نسبت به بررسی و صحت آنها اقدام کند و از این حیث کافهلباس مسئولیتی نخواهد داشت.
10. عرضه و فروش دارو یا محصولات تحت عنوان دارو و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو یا سازمانهای دیگر ممنوع است و کافهلباس به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری کرده و بر اساس مقررات خود با متخلف برخورد خواهد کرد.
11. فروشنده نباید محصولات مربوط به طب سنتی ایرانی و دیگر ملل جهان را تحت عنوان دارو یا با ذکر ویژگی درمانی عرضه کند. همه مسئولیت و تبعات ادعای هرگونه خواص برای محصولات، بدون امکان اثبات و ارائه ادله اثباتکننده، بر عهده فروشنده است؛ مانند اصطلاح ارگانیک در محصولات کشاورزی یا ادعاهایی نظیر درمانکننده، شفابخش، تضمینی و معجزهآسا در محصولات خوراکی و طب سنتی.
12. کافه لباس برای مدیریت فروشندگی، اعم از عرضه، تبلیغ، فروش، ارسال و انصراف خریدار و بازگرداندن محصول، در چارچوب این قرارداد و قوانین کشور، میتواند آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی مناسب با هر فعالیت یا طرح را تصویب و به اطلاع کاربران برساند که در حکم قوانین و شرایط استفاده از کافه لباس است.
13. فروشنده موظف است طی 24 ساعت، سفارش واصل شده را تعیین تکلیف کند و وگرنه به صورت سیستمی، سفارش لغو خواهد شد و مبلغی که مشتری بابت خرید کالا پرداخت کرده، به وی عودت داده خواهد شد. فروشنده در این مورد نمیتواند ادعایی داشتهباشد.
14. اگر فروشنده برای یک ماه هیچ گونه فعالیتی در کافه لباس نداشته باشد یا در این مدت، برای ارسال محصول یا مشکلات دریافت محصول توسط خریدار اقدامی نکند، کافه لباس علاوه بر لغو سفارشات ثبتشده و تسویهحساب با خریداران، مقررات خود را اعمال می کند.
15. در صورتی که غرفهدار نسبت به پیگیریهای کارشناسان کافهلباس نسبت به سفارشات پاسخ ندهد، هزینه به مشتری عودت داده میشود و محصول ارسالی تا زمانی که مشتری آدرس خود را اعلام نکند نزد مشتری به امانت خواهدماند.
16. تکالیف مالیاتی و قانونی کاربر و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود کاربر است و ارائه گزارشهای مالیاتی کافه لباس به سازمان امور مالیاتی، ارتباطی به کاربران و بهویژه فروشنده ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آنها نخواهد بود.
تبصره: کافهلباس برای محصولات با قیمت پانصد هزار تومان و بیشتر یا سفارشاتی که جمع پرداختی مجموع سبد آن پانصد هزار تومان است، میتواند نظارت بیشتری داشته باشد و برای آن و تسویهحساب با فروشنده مقررات خاصی وضع کند.
17. هدایت بازدیدکنندگان یا کاربران کافهلباس به بیرون از کافه لباس ممنوع است و کافهلباس در صورت اطلاع از این موضوع، مجاز است علاوه بر اعمال مقررات خود، برای اطلاع از میزان معاملات و درآمد حاصله و وصول کارمزد خود اقدامات لازم را انجام دهد یا در صورت نیاز، کارمزد خود را از اعتبارات فروشنده کسر کند. بدیهی است در صورت عدم اطلاع کافه لباس، فروشندگان همچنان به کافه لباس مدیون خواهند ماند.
18. اخذ بیعانه، پیشپرداخت، فروش اقساطی یا نسیه یا معاوضه فعلاً در کافه لباس تعریف نشده است.
19. همه مسئولیتهای مغایرت محصول ارسالشده با شرح محصول، ویژگیها، تعهد به زمان آمادهسازی ارسال محصول، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده یا تضمینی که فروشنده داده است، بر عهده خودش خواهد بود.
تبصره: آییننامه سلامت و کیفیت محصولات کافه لباس و دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد فروشنده جزئی لاینفک از مفاد این ماده محسوب میشوند و در حکم مقررات کافه لباس هستند و موافقت با این قرارداد، به معنای موافقت با اجزای آن نیز هست.
20. فروشنده برای ارسال کالا باید از بستهبندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. همچنین برای ارسال آن از مبدأ، طبق شرایط توافقی خود با خریدار عمل کند و شرایط و قوانین اشخاص حقیقی و حقوقی واسط ارسال و تحویل محصول (مانند شرکت پست، شرکتهای باربری، تاکسیبار اینترنتی) و میزان مسئولیت خود و آنها را در نظر بگیرد و پاسخگو باشد.
د.2. سهم طرفین از فروش
21. حداکثر کارمزد کافه لباس 14 درصد خواهد بود. البته در برخی دسته های خاص این عدد 9% است. بدیهی است نرخ کارمزد قراردادهای اختصاصی، تا پایان قراردادها معتبر است. سهم خالص فروشنده از هر تراکنش مالی عبارت است از: هزینه ارسال + قیمت محصولات منهای سهم کافه لباس.
تبصره: کافه لباس ممکن است درصد یا سقف کارمزد خود را متناسب با شرایطی، به صورت موردی کاهش دهد اما افزایش و تغییر کلی آن منوط به اعلام در وبلاگ کافه لباس خواهد بود.
22. کافه لباس در طرحهای مختلف خود یا بر اساس توافق با کاربر میتواند به درصد کمتری از سهم پیشفرض موافقت کند. مدت اجرا و تاریخ آغاز محاسبه سهم توافقشده، بر اساس اعلام رسمی باسلام یا طبق مفاد قرارداد اختصاصی با کاربر عمل خواهد شد.
23. در فروش محصول، خریدار، قیمت محصول و هزینه ارسال تعیین شده توسط کافه لباس را پرداخت میکند و این مبلغ تا زمان تسویه با فروشنده نزد کافه لباس میماند و فروشنده به کافه لباس به عنوان بخشی از این عقد لازم، اذن در استیفا و وکالت میدهد تا کارمزد خود را از وجوه کافه لباس نزد خود استیفا و الباقی را در وجه فروشنده پرداخت کند.
24. اپلیکیشن کافه لباس یکی از ابزارهای وابسته به کافه لباس است و استفاده کاربر از آن به معنای پذیرش این قرارداد و دیگر شرایط اختصاصی و اعلامی به وی، مانند سطوح دسترسی به گوشی همراه و اطلاعات آن است.
د.3. تبلیغات، بازارایابی و تخفیفات
25. کافه لباس میتواند به تنهایی یا با مشارکت دیگران، شرایط تبلیغات، بازاریابی یا تخفیفات را در درون بسترهای کافه لباس یا بیرون از آن برای فروشده فراهم کند تا آنها بر اساس مقررات این قرارداد و شرایط اختصاصی طرحها از آن شرایط استفاده کنند.
26. کاربر با ثبتنام در هر طرح مربوط به تبلیغات، بازاریابی و جشنواره های تخفیفی کافه لباس، موافقت خود را با شرایط طرح اعلام و صحت اظهارات و پاسخهای خود را تأیید میکند. بنابراین تخلف از این شرایط یا کشف اظهارات خلاف واقع، موجب اعمال مقررات کافه لباس مندرج در این قرارداد یا طرحها خواهد شد.
27. فروشنده در عرضه و تبلیغ عمومی محصولات، موظف است علاوه بر مقررات کافه لباس، قوانین کشور را نیز به طور کامل رعایت کند؛ برخی از این الزامات قانونی از این قرار است:
- عدم تبلیغ کالا و خدمات از طریق فعل یا ترک فعلی که باعث مشتبه شدن یا فریب کاربر از حیث کمیت و کیفیت شود.
- تبلیغ برای فروش کالا و خدمات نباید سلامتی افراد را به خطر اندازد.
- در تبلیغات و بازاریابی باید هویت شخص یا بنگاهی که تبلیغات بهنفع اوست روشن و صریح باشد.
- تبلیغ باید به نحوی باشد که خریدار به طور دقیق، صحیح و روشن اطلاعات مربوط به کالا و خدمات را درک کند.
د.4. ارتباط مستقیم فروشنده و خریدار
28. کافه لباس امکان گفتگوی مستقیم فروشنده با خریدار را به صورت آنلاین فراهم کرده و هدف از آن، تعامل و ارتباط میان کاربران خود در چارچوب موضوع این قرارداد و اهداف و منافع کافه لباس ، تسهیل در پردازش و آمادهسازی سفارشها، رضایت خریداران و وفاداری آنها است و هر نوع استفاده و بهرهبرداری تجاری و غیر تجاری از آن، به نحوی که خارج از محوریت محصولات و خدمات کافه لباس باشد ممنوع است.
29. ارتباط کاربران از طریق کافه لباس ، مشمول مقررات انتشار و استفاده از محتوا در کافه لباس میشود که در این قرارداد آمده است.
30. در صورتی که معامله به خارج از کافه لباس هدایت و انجام شود، کافه لباس هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در خصوص شرایط معامله، کیفیت، سلامت محصولات سفارشی و سوءاستفادههای مالی و غیرمالی نخواهد داشت و تمام مسئولیت موارد فوق بر عهده طرفین معامله است. همچنین هدایت معامله به بیرون از کافه لباس ، نقض این قرارداد محسوب میشود و کافه لباس مجاز به اعمال مقررات خود و مسدودسازی حساب طرفین است.
د.5. امور مالی و تسویهحساب
31. تسویهحساب فروش در کافه لباس ، صرفا برای فروشنده ای که احراز هویت شده انجام میشود و اگر به تشخیص کافه لباس ، هویت فروشنده بر اساس اطلاعات و مدارک موجود احراز نشده باشد، تسویهحساب مشروط به تکمیل فرایند احراز هویت خواهد بود.
32. پرداخت سهم فروشنده طبق زمانبندی و مقررات اعلامی کافه لباس صورت میگیرد و ممکن است در طول سال (مانند اسفند و فروردین یا تعطیلات رسمی پیشبینی نشده و امثالهم) متفاوت باشد. همچنین شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی یا بانکهای عامل در این زمانبندی مؤثر است. با این وجود، کافه لباس همواره برای سرعت بخشیدن به ایفای تعهدات مالی خود با کاربران تلاش میکند.
33. پرداخت سهم فروشنده از فروش در کافه لباس، علاوه بر ضرورت احراز هویت وی، درخواست تسویه و زمانبندی پرداختها، چهار شرط اصلی دیگر دارد:
- ارسال محصول و ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیر پستی،
- دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او،
- ثبت شماره شبا حساب بانکی به نام فروشنده.
34. پس از گذشت هفت روز از دریافت محصول توسط خریدار ، در صورت احراز شرایط تسویه ، تسویه حساب بصورت اتوماتیک انجام می شود؛ تسویه مالی طی 2 روز کاری انجام و مبلغ آن از طریق سامانه پایا به حساب فروشنده واریز میشود. بنابراین تا همه شرایط فوق وجود نداشته باشد، فرآیند پرداخت و تسویهحساب با فروشنده به جریان نخواهد افتاد، حتی اگر سفارش توسط فروشنده ارسال شده و خریدار نیز اعلام رضایت کرده باشد.
تبصره 1: مسئولیت درج اشتباه یا تغییر در هریک از اطلاعات ذکر شده در این ماده یا کد رهگیری پستی یا اطلاعات دیگر برعهده فروشنده است و کافه لباس نسبت به آن مسئولیتی ندارد.
35. علاوه بر ثبت ارسال محصول توسط فروشنده و رضایت توسط خریدار، کافه لباس میتواند از ارسال و وصول محصولات کسب اطلاع و اطمینان پیدا کند و اگر بر اثر خطای سیستمی یا انسانی (عمداً یا سهواً)، مبالغی به حساب فروشنده واریز شود، کافه لباس از طرف فروشنده وکالت قانونی و نمایندگی پیگیری و بازگرداندن وجه را دارد و نیز مجاز است آن را از اعتبار یا طلب فروشنده کسر کند.
36. اختلافات مالی فروشنده با خریدار یا کافه لباس، اگر ترتیب دیگری در این قرارداد نیامده باشد، مشمول ماده مقررات حل اختلاف در کافه لباس است.
37. ممکن است اختلالات شبکه بانکی کشور باعث تأخیر در واریز وجوه توسط کافه لباس گردد که نسبت به این مدت، اعتراضی مسموع نیست؛ با این حال کافه لباس، در حد امکان نسبت به اطلاعرسانی اینگونه تأخیرات اقدام خواهد کرد.
حریم خصوصی
اپلیکیشن و وبسایت کافه لباس با احترام برای حریم خصوصی کاربران خود، برای خرید، ثبت نظر و عرضه محصول در کافه لباس ، اطلاعاتی را از کاربران درخواست می نماید تا بتواند خدماتی امن و مطمئن به آنها ارائه دهد.
همچنین برای بررسی و ارسال کالاهای خریداری شده مشتریان، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس و ایمیل مورد نیاز است که ممکن است جهت هماهنگی ارسال و یا تایید آنها، کافه لباس نسبت به اعتبارسنجی آن اقدام کند.
به دلیل قانونی بودن تمام فعالیت های کافه لباس مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران، کافه لباس این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت درخواست مراجع قانونی کشور مبنی بر ارائه اطلاعات خریداران محصولات پلتفرم، به صورت رسمی و قانونی موارد درخواست شده را به مرجع درخواست کننده ارائه دهد. در این صورت مسئولیت حفظ اطلاعات فوق پس از آن با مرجع قانونی خواهد بود.
کاربران با عضویت خود این اجازه را به کافه لباس می دهند که برای ارسال اخبار و اطلاعات محصولات و همچنین اطلاعات خرید و ارسال مشتری از آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتری جهت تماس، ارسال ایمیل و پیامک و همچنین سایر برنامه های اطلاع رسانی استفاده شود. قطعا در هر لحظه کاربر می تواند با مراجعه به بخش تنظیمات خصوصی و یا با کلیک بر روی قسمت مشخص شده در ایمیل، ارسال اطلاعات را محدود نماید.
کافه لباس ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین داخلی و ایران ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، کافه لباس میتواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. کافه لباس هویت شخصی کاربران را محرمانه دانسته و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد اطلاعاتی را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.
هدف کافه لباس از جمع آوری اطلاعات هویتی کاربر، استفاده از این اطلاعات در جهت شناسایی منحصر به فرد، احراز هویت و ارائه خدمات بهینه به کاربر می باشد. این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد:
نام کاربری، رمز عبور، نام و نام خانوادگی، آدرس ها، شماره تلفن همراه و ثابت، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، جنسیت و یا سایر اطلاعات همانند اطلاعات مربوط به فعالیت ها و سفارشات در وب سایت (از جمله تاریخچه خرید یا فروش) و یا اطلاعات مالی همانند اطلاعات حساب بانکی یا شماره کارت بانکی تنها برای تسویه حساب پرداخت امن یا برگشت وجه پرداختی.